Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
2008-05-08  
Lättprodukter har sett sin bästa tid

Sedan 1997 hav vi drivit kampanjen Fight mot Light och nu börjar verkligen den falska myten om att ”gå ner i vikt med lättprodukter” tappa greppet över konsumenterna. Det är naturligtvis inte enbart vår kampanj som skapat denna förändring, det är fler som insett lögnerna bakom, men vi ser med glädje att arbetet inte varit lönlöst! Vid en del rundfrågningar i butiker bekräftas trenden, light är ute, även lättmargarinerna.
Trenden bekräftades av AC Nielsen i deras undersökning nyligen.

Nu kommer även träffsäkra Karin Ahlborg med en artikel ”Bye-bye tillsatser nu regerar fettet” i Aftonbladet.

Läs även:
- Välj Bregott framför Becel för kärl och hjärta (pdf) - Rapport av Prof. Göran Petersson
- Hela kampanjen Fight mot light
- Artificella sötningsmedel i LIGHT ger fetma i Bengt Ingerstams blogg
upp

Startsida Övrig verksamhet och kampanjer Kontakta oss