Konsumenter i Samverkan Logo
Kampanj: Fight mot light

SEARLE´s annonskampanj i månadsskiftet juni/juli, som vi KO-anmälde hade följande teman:

DN 30 juni:
Hur många tjockerbitar har du i kaffet?
med undertexten: Med Canderel Bit blir kaffet lika sött som vanligt, men du slipper 98% av kalorierna. CANDEREL, Sött utan onödiga kalorier.

DN 4 juli:
En tjockerbit hit och en tjockerbit dit…
Kupong för att få en provförpackning Canderel: X Nej tack ! Fler onödiga kalorier i kaffet eller teet blir det inte för mig. Däremot skulle jag bli glad om jag fick en provförpackning Canderel…..
med undertexten: Till dig som redan använder Canderel kan vi kanske få passa på att önska fortsatt trevlig sommar. Om du tidigare haft två tjockerbitar i kaffet och dricker tre koppar om dagen har du nämligen sparat in ca 10.000 kalorier bara mellan maj och augusti. Canderel, Sött utan onödiga kalorier.

DN 9 juli:
Är du en tjockerbagare?
Med underrtexten: Med Canderel Strö kan du tillåta dig allt möjligt gott; desserter, bakverk, småkakor, fruktdrinkar, fromage och mousse. Exempelvis kan du i stället för en mazarin med 300 kalorier prova vår mandelkubb med ca 75 kalorier. Ring gärna 040-592700 och beställ vår receptfolder, den är gratis. Canderel, Sött utan onödiga kalorier.

( Tillbaka | Hem )