Till startsidan

  Sveriges Konsumenter i Samverkan
- för ökat konsumentinflytande -

 

OBS! Läs fortsättningen - WiLLY:S lovar bättring

Hultsfred 2004-01-29


Konsumentverket
118 87 Stockholm



Anmälan om vilseledande reklam – WiLLY:S ”alltid lägsta pris!”

I senaste veckobladet inför öppningen av f d Exet nu i WiLLY:S skepnad, förekommer den inte helt ovanliga frasen ”alltid lägsta pris”. Vi anser det vilseledande då konsumenterna sannolikt uppfattar det som att de har de lägsta priserna i jämförelse med andra. I synnerhet uppfattas det så eftersom man alltid vill vara det.

Avsikten i annonsen är inte att kommunicera att man tillämpar ”lägsta möjliga pris” som de skulle klara att tillämpa, utan inge hos konsumenten uppfattningen att ”här hittar du alltid lägsta pris”.

Vi utgår ifrån att Konsumentverket vidtar åtgärder emot utgivaren av detta reklamblad.

Med intresse avvaktar vi Konsumentverkets bedömning.

Sveriges Konsumenter i Samverkan


Bengt Ingerstam
ordförande


Bilaga: veckoblad WiLLY:S

OBS! Läs fortsättningen - WiLLY:S lovar bättring


Sveriges Konsumenter i Samverkan
Box 88, 577 22 Hultsfred
Tel: 0495-498 34, 413 15, Mobil: 070-604 77 25
Fax: 0495-498 35
E-post: skis-h(at)konsumentsamverkan.se
Hemsida: http://www.konsumentsamverkan.se