Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
Kampanj: Sponsring
2006-08-04


Ska idrotten vara reklampelare för ohälsosamma produkter?

I samband med uppmärksammandet av frukostflingorna med FIFA-logon och 34,5 procent socker i förra SKN 32 tillskrev vi också Svenska Fotbollsförbundet i frågan och ska ta upp debatten mera tydligt nu om idrottsmännens sponsringsavtal för olämpliga och direkt skadliga produkter. Kajsa Bergqvist som lånat sig till marknadsföringen av Risifrutti sötad med Sucralos har vi tidigare haft uppe i SKN 30.

Det finns en flod av mindre hälsosamma produkter som det är dags att ifrågasätta om det etiska med att idrottsmän ska göra reklam för. Vad sägs om Red Bull? Reagerar du? Skicka då in dina synpunkter, så hjälps vi åt att ta tag i denna fråga.

Läs brevet till Svenska Fotbollförbundet här >>
Läs mer om Frukostflingorna och FIFA-logon >>
Läs notisen om Risiffrutti och Kajsa Bergqvist >>

upp