Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
2007-10-23  


”Majoriteten gillar direktreklamen”

Rubriken är tagen från en artikel i Svenska Dagbladet som konstaterar detta, läs artikeln >>

En intressant översikt visar att direktreklamen står för 22 % av reklamutgifterna. Den sista siffran vi hittat var att 13 % har satt upp ”Nej tack till reklam” skylt på sina brevlådor. Nu verkar det som siffran stigit till 20 %. I så fall en stor ökning på ett år!

Att 20 % uttryckligt säger NEJ är en stark opinionsyttring och visar på en utbredd reklamtrötthet. Det är inte det samma som att ”80 % gillar reklamen” utan snarare att dessa inte kommit på att man kan slippa den, eller sitter fast i prisjakten via handelns veckoblad.

Läs vad vi tidigare skrivit på hemsidan om direktreklam bl a med tanke på klimatproblemen kan man ju börja här och minska slöseriet med papper. Här beställer du dekalen ”Nej tack till direktreklam”.

upp