Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
2007-08-02 Publicerad i SKN nr 64


Det regnar både ute och i brevlådan


Sveriges Konsumenter i Samverkan kräver i ”klimatets namn” att direktreklamen dras ner med minst 50 %.

Alla inser vi allvaret, inte minst efter regnandet på vissa breddgrader och torkan och hettan på andra sydligare breddgrader. Varför ska vi konsumenter då betala för reklamen vi inte bett att få, stimuleras att öka konsumtionen helt emot vad som vore receptet för att bromsa växthuseffekten.

Nu startar vi höstens arbete med att arbeta vidare på kampanjen ”Banta reklamen med minst 50 %”. Var med och sätt upp skyltar på brevlådorna.

Här är början till en uppföljning på vad som ”regnar” ner i min brevlåda (har ingen skylt av skäl att jag bevakar utvecklingen!) Läs mer här >>

Läs vad vi tidigare skrivit:
Vad kostar reklamen >>
Läs vårt pressmeddelande från maj 2007 >>
Direktreklamen >>



23 juli 2007 droppade det ner i brevlådan 350 g papper i följande reklamblad

- inlagt i Svepet, Postens 4-sidiga ”reklamblad”:

Willys
COOP Konsum
Hemglass
jem & fix
ONOFF (kom också som 4-sidig bilga i SVD 23/7)
JULA
CHEAPY
Carlenskog (lokalt byggvaruhus)
EL GIGANTEN
JYSK
MC-dagarna i Västervik (24 sidor med massa reklam)

30 juli (100 gram) - inlagt i Svepet, Postens 4-sidiga ”reklamblad”:

jem & fix
ICA Nära
Båtturer i Vätterns skärgård (Thermo Resor AB)
ONOFF (16 sidor)
COOP Konsum
upp