När nu fettdebatten
är igång igen, efter Malmöforskarnas rapport,
kan det vara på sin plats att lyfta fram en snart
ett år gammal artikel i Svenska Dagbladet. Där
rapporterades att forskare vid Karolinska institutet kommit
till den kontroversiella slutsatsen att dagligt intag
av feta mjölkprodukter resulterar i mindre övervikt.
Men främst var det fet ost som bidrog till att kvinnor
gick ner i vikt, enligt professor Alicja Wolk vid Karolinska
Institutet.