| Kolesterol är
ett ämne kroppen bildar själv, men länge
har margarinindustrin levt högt på att skrämmas
med att vi äter oss till det och måste välja
Becel proactiv för att sänka värdena.
Nu har två intressanta händelser gått
emot detta spöke och det förenklar för
oss konsumenter. Rör på dig mera, ät
varierat och gärna mättade naturliga fetter.
Den ena nyheten är att Docent Uffe Ravnskov, författaren
till Kolesterolmyten och en enträgen forskare som
länge ifrågasatt läkemedels- (och livsmedels-)
industrins kolesterolbehandling, belönats med Leo-priset
för ”independent thinking” vid ett
symposium arrangerat av professorer bl a från
Chalmers i Göteborg och Göteborgs Universitet.
Läs programmet och föredragen samt korta insända
artiklar här
>>
Den andra nyheten är att ”Kolestrolskeptikerna
vann rättegången i London”, läs
mera på bloggen Scrolla till 28 april.
En mera utförlig rapport på engelska finns
att läsa på bloggen
MatFrisk, under datum 29 april.
Läs
vad vi skrev i nyhetsbrev 42 om Becel >>
|