Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
2005-12-21


Efter Coca Cola, chips och söta frukostflingor kommer nästa våg
Den sunda maten

Sund mat är inte bara en kassako utan också bra för konsumenterna. Det är väl det primära, men det lyser alltid igenom att handeln i första hand hakar på trenderna för att ha gott om kassakor i sin hage, det gäller att mjölka oss konsumenter.

Så här skriver Mats Wallin, vd för Ymer Reklambyrå, i sin krönika på Dagens handels hemsida, 31 oktober 2005:

LÅT MATHÄLSAN BLI NÄSTA SVENSKA TILLVÄXTMOTOR
I praktiken tar livsmedelsindustrin och detaljhandeln generellt ett ynkligt dåligt ansvar för vad man säljer och hur man marknadsför detta till konsumenter. All kunskap kring hälsosam kost finns på plats så kavla upp ärmarna och sätt igång! Satsa på mat som människor inte blir sjuka av att äta. Sund mat är morgondagens kassako, skriver Mats Wallin i sin krönika.
upp