Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
2008-03-13  
Internationella Konsumentdagen 15 mars

220 organisationer i 115 länder uppmärksammar denna dag konsumenternas situation och krav på förändringar, inte minst från många stora oseriösa globala företag som bara har sina egna vinstintressen i fokus. Man bortser från klimatpåverkan, hälsofrågor och konsumentnytta, helt respektlöst och cyniskt. Marknadsföringen inriktas helt på barn och ungdom, för att skapa trogna kunder för deras skräp-produkter.

Gemensamt lanseras en hemsida: www.junkfoodgeneration.org som öppnas just morgonen 15 mars.

Världens samlade konsumentrörelse tar nu initiativet att utmana dessa oseriösa och ansvarslösa företag. Vårt bidrag är Dumpa Läsken – vår konsumentkraft är just att sluta köpa.

Läs mera om vårt initiativ Dumpa Läsken samt den gemensamma pressinformationen (pdf på engelska).
upp

Startsida Övrig verksamhet och kampanjer Kontakta oss